سیاسی

میرتاج‌الدینی: دولت برای بهره‌مندی از منافع بریکس نقشه راه تدوین کند

میرتاج‌الدینی: دولت برای بهره‌مندی از منافع بریکس نقشه راه تدوین کند

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت عضو ایران در گروه بریکس،گفت: عضویت در پیمان‌های بین المللی چون بریکس موقعیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را تقویت خواهد کرد.

وی ادامه داد: گروه بریکس جزء قوی‌ترین گروه‌های اقتصادی و تجارتی در حال و آینده خواهد بود بریکس ۴۰ درصد جمعیت جهان را در برگرفته است.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس افزود: قدرت‌های اقتصادی قوی مانند روسیه، چین و هند عضو این گروه هستند و حضور ایران در این گروه جایگاه سیاسی واقتصادی کشورمان‌ را ارتقا داده است.

وی افزود: یکی از آثار عضویت در گروه بریکس آن است که تحریم کشورهای غربی علیه ایران بی‌اثر می‌شود. وقتی که ایران با مجموعه‌ای از کشورهای قدرتمند در یک گروه همکاری می کند علی القاعده آنها هم از ایران حمایت اقتصادی و سیاسی خواهند نمود.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با عضویت ایران در بریکس این پیام به همه دنیا منتقل شد که جمهوری اسلامی ایران در انزوا نیست و پروژه قدیمی کشورهای غربی شکست خورده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مدت کوتاهی عضو دو گروه مهم جهانی شده است، تاکید کرد: این نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران در جایگاه مهمی در بین کشورهای جهان قرار دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آمریکا می‌خواست ایران را در انزوای کامل قرار دهد و در نظر داشت ایران هیچ موقعیت و جایگاه بین المللی در بین کشورهای جهان نداشته باشد و با این عضویت‌ها همه این نقشه‌های شوم نقش بر آب شد.

وی تصریح کرد: طبعاً رشد اقتصادی و سیاسی ایران روز به روز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد و توطئه‌های کشورهای غربی و استکبار خنثی خواهد شد.
میرتاج‌الدینی اظهار داشت: گروه بریکس بازار بزرگی را در جهان در اختیار دارد همچنین نیمی از اقتصاد دنیا در این گروه تعریف شده است دولت سیزدهم باید نقشه راهی را برنامه‌ریزی و طراحی کند تا بتواند از همه منافع عضویت در این گروه استفاده کند.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم باید تلاش کند از این ظرفیتی که پیش آمده به نحو احسنت استفاده کند. دولت برای صادرات محصولات و جذب سرمایه‌گذار عضو گروه بریکس برنامه ریزی کند.

وی گفت: دولت سیزدهم در این دو سال که مسوولیت را برعهده گرفته است موفقیت های چشم گیری در عرصه‌های مختلف بین المللی داشته است که شایسته تقدیر است.
پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا