سیاسی

رییس مجلس لبنان: اگر صهیونیست‌ها متوقف نشوند از هر اقدام حزب الله حمایت می‌کنیم

رییس مجلس لبنان: اگر صهیونیست‌ها متوقف نشوند از هر اقدام حزب الله حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی در جریان ارائه پیام مکتوب محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان اظهار داشت: مردم ایران از جهتی به دلیل انجام عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به ۷۵ سال ظلم رژیم صهیونیستی خوشحال بودند اما اکنون به دلیل جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع غزه اندوهناک هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات دیپلماسی پارلمانی و رسمی جمهوری اسلامی پس اتفاقات اخیر فلسطین ارائه کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان از حزب‌الله، حماس، جهاد و نیروهای فعال میدان مبارزه حمایت می‌کند.

عزیزی با اشاره به جایگاه نبیه بری بیان کرد: توانایی‌ها و سوابق شما سبب می‌شود در جهان اسلام برای تشکیل وحدت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی همچون گذشته اثرگذاری داشته باشید.
وی افزود: تاکید می‌کنیم که اگر رژیم صهیونیستی حملات خود به مردم بی دفاع غزه را متوقف نکند متحمل خسارات بزرگی می‌شود و انتظار داریم هر چه سریع‌تر این جنایت جنگی از سوی رژیم صهیونسیتی متوقف شود.

عزیزی بیان کرد: این هیات پارلمانی پیش از سفر به بیروت در بغداد حضور داشت و انتظارات جمهوری اسلامی ایران از کشورهای اسلامی در قضیه فلسطین را مطرح کردیم تا با اتحاد بیشتر بتوانیم در حین سکوت تاسف بار مجامع بین‌المللی مبتنی بر اراده ملت های مسلمان در مقابل رژیم صهیونسیتی بایستیم تا برای همیشه ادب شود.

نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان نیز ضمن قدردانی از هیات پارلمانی ایران برای حضور در لبنان و تقدیم پیام مکتوب محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به وی، گفت کشتار بی رحمانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی محکوم است.

نبیه بری با انتقاد از مواضع سران عرب در قبال مسئله فلسطین، بیان کرد: همواره جمهوری اسلامی ایران بهترین مواضع را در قبال مسئله اتخاذ کرده و اکنون نیز مواضع ایران بهترین موضع گیری است.

وی افزود: در دیدار با سفیر آمریکا، خواستیم تا مانع تداوم جنایت جنگی رژیم صهیونسیتی در غزه شوند.

رییس مجلس نمایندگان لبنان گفت: چنانچه اقدامات رژیم صهیونسیتی متوقف نشود از هر اقدام حزب الله حمایت می کنیم.

مرتضی محمودوند، سید احمد آوایی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند و مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت نیز هیات پارلمانی را همراهی می‌کرد.
پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا