علمی

دانشمندان: مواد مغذی گوشت قرمز و لبنیات بدن را در مقابله با سرطان تقویت می‌کنند

براساس یک مطالعه جدید، نوعی اسید چرب در گوشت و محصولات لبنی حیواناتی مانند گاو و گوسفند وجود دارد که توانایی سلول‌های ایمنی در نفوذ به تومورها و کشتن سلول‌های سرطانی را بیشتر می‌کند. این مطالعه نشان می‌دهد که اسید چرب TVA می‌تواند به‌عنوان یک مکمل غذایی برای کمک به درمان‌های مختلف سرطان مبتنی بر سلول ایمنی T مورد استفاده قرار گیرد.

براساس مقاله منتشرشده در نیچر، بیمارانی که سطوح بالاتری از TVA در گردش خون خود دارند، بدن آن‌ها بهتر به ایمونوتراپی پاسخ می‌دهد. براساس نتایج این پژوهش، می‌توان از مواد مغذی حاوی TVA به‌عنوان یک مکمل غذایی برای تکمیل درمان‌های بالینی سرطان استفاده کرد.

مطالعات زیادی در مورد ارتباط بین رژیم غذایی و سلامت انسان انجام شده است و به دلیل تنوع زیاد غذاهایی که مردم می‌خورند، درک مکانیسم‌ها و ارتباط بین این دو بسیار دشوار است. از این روی، محققان فقط بر مواد مغذی و متابولیت‌های درون غذا تمرکز می‌کنند. با تمرکز بر مواد مغذی که می‌توانند پاسخ سلول‌های T را فعال کنند، محققان ماده‌ای را یافته‌اند که در واقع با فعال‌کردن یک مسیر ایمنی مهم، مکانیسم ضد تومور را در بدن تقویت می‌کند.

مواد مغذی موجود در گوشت و محصولات لبنی

محققان حدود 700 متابولیت شناخته‌شده درون غذاها و توانایی آن‌ها را بر ایمنی ضدسرطان بررسی کردند. پس از اینکه دانشمندان شش عدد از این متابولیت‌ها را در سلول‌های انسان و موش ارزیابی کردند، دیدند که TVA بهترین عملکرد را در فعال‌کردن‌های سلول‌های CD8+ T داشته است. TVA فراوان‌ترین اسید چرب ترانس موجود در شیر انسان است، اما بدن نمی‌تواند آن را به تنهایی تولید کند. حدود 20 درصد از TVA به سایر محصولات جانبی تجزیه می‌شود و 80 درصد آن در خون گردش می‌کند.

محققان مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را بر روی سلول‌ها و مدل‌های موش مبتلا به انواع مختلف تومور انجام دادند. تغذیه موش‌ها با رژیم غذایی غنی‌شده با TVA به‌طور قابل توجهی پتانسیل رشد تومور ملانوم و سلول‌های سرطانی روده بزرگ را در مقایسه با موش‌هایی که از رژیم غذایی معمولی تغذیه می‌کردند، کاهش داد. رژیم غذایی TVA همچنین توانایی سلول‌های CD8+ T را برای نفوذ به تومورها افزایش داد.

این مطالعه نشان می‌دهد که TVA می‌تواند به‌عنوان یک مکمل غذایی برای کمک به درمان‌های مختلف سرطان مبتنی بر سلول T مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه محققان می‌گویند که تعیین مقدار بهینه خود ماده مغذی مهم است نه منبع غذایی. البته شواهد زیادی نیز در مورد اثرات مضر مصرف بیش از حد گوشت قرمز و لبنیات وجود دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا