سیاسی

افتتاح فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی تامین برق خورشیدی وزارت دفاع

افتتاح فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی تامین برق خورشیدی وزارت دفاع

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی تامین برق خورشیدی وزارت دفاع امروز ۱۷ مردادماه در راستای استفاده از انرژی برق پاک و صیانت از محیط زیست با حضور سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و سید مهدی نامجوی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع افتتاح شد.

سردار فرحی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی وزارت دفاع در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، گفت: این وزارتخانه در جهت انجام این مسئولیت‌ها و وظایف اجتماعی، برای ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر شامل نیروگاه های خورشیدی و بادی برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی یک برنامه ۴ ساله برای تامین ۳۰۰ مگاوات برق تنظیم شده است که بخش اول آن امروز به بهره برداری رسید.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تصریح کرد: صنایع دفاعی در حوزه توسعه فناوری های نوین و ورود به عرصه های نوآوری گام‌های بلندی برداشته است که با توجه به کاربردهای متفاوتی این فناوری ها می توان با سرریز فناوری از این نوآوری‌ها در راستای تامین انرژی پاک نیز استفاده کرد.

گفتنی است؛ فاز اول این پروژه در مساحت ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۱۴۰ کیلووات و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیاردی به بهره برداری رسید.

پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا