سیاسی

رئیسی: مسیر ایران ارزانترین و باصرفه‌ترین مسیر تجاری و اقتصادی است

رئیسی: مسیر ایران ارزانترین و باصرفه‌ترین مسیر تجاری و اقتصادی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم امضای سند احداث خط ریلی راهبردی رشت- آستارا گفت: بدون تردید این توافق گامی راهبردی برای دو کشور است. همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف وجود دارد و این هم بعد دیگری از این همکاری است.

وی ادامه داد: مسیر شمال جنوب برای همه کشورهای منطقه مفید خواهد بود این مسیر یک جلوه از دوستی همگرایی تجاری و اقتصادی است.

رئیسی تصریح کرد: این توافق مذاکرات و توافق اولیه اش مربوط به بیست سال گذشته بوده است ولی به دلایلی با تعویق مواجه شد اما امروز با اراده میان مسولیت عالی دو کشور این اقدام در حال شکل گیری است و کمک بزرگی به تجارت و ترانزیت در منطقه است.

رئیس جمهور افزود: در این دولت وظیفه الهی ملی و تاریخی خودمان می دانیم در جهت احیای ظرفیت های جمهوری اسلامی و امکاناتی که می تواند ما را در نظام بین الملل در مسیر شایسته خودمان قرار می دهد گام برداریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایران ظرفیت های بالایی است ما و همه می دانیم، گفت: جناب آقای پوتین و کشورهای در مسیر این خط ریلی می دانند مسیر ایران ارزانترین و باصرفه‌ترین مسیر تجاری و اقتصادی است.

ادامه دارد…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا