سیاسی

حجت‌الاسلام صدیقی: افراد متقی با یاد خداوند توطئه شیطان را از خود دور می‌کنند

حجت‌الاسلام صدیقی: افراد متقی با یاد خداوند توطئه شیطان را از خود دور می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمازجمعه این هفته تهران (26 خرداد) به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در دانشگاه تهران آغاز شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه همه و خودم را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم، عنوان کرد: رعایت تقوا، وصیت همه انبیاء الهی به امت‌های خود بوده است. تقوا همچون ترمز است و ماشین ترمزبریده در قعر دره ها سقوط می‌کند و سرنشینان آن از بین می‌روند.

وی افزود: تقوا سپر، سنگر و زره است. یاد خدا دل را زنده می دارد، انسان باتقوا کسی است که وقتی گشتی‌های شیطان سر راه بر او می‌گیرند با یاد خدا از خطر او در امان می‌مانند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: افرادی که اهل تقوا هستند و اهل غفلت نیستند، با خدا نفس می‌کشند و با خدا زندگی می‌کنند و همواره خود را به خدا وابسته می‌دانند. گشتی های شیطان به طور مرتب رصد می‌کنند تا ایمان افراد را غارت و او را بدبخت کنند. اما فردی که خدا را دارد هنگامی که مشاهده می‌کند شیاطین به سراغ او آمده اند خدا را به یاد می‌آورد و با یاد خداوند توطئه شیطان را از خود دور می‌کند.

وی ادامه داد: درخواست و تقاضا، نیاز تکوینی، فطری، حالی و غایی ما از خداوند این است که ما را به صراط مستقیم هدایت کند. صراط مستقیم همان دین، بندگی و کتاب خداست، همه این‌ها در وجود انسان کامل که امام نام دارد، تعبیه شده است.اما، خلیفه علی‌الاطلاق خداوند است‌. آفتاب بر همه جا می تابد، موجود زنده بدون نور آفتاب زنده نمی‌ماند و هر موجودی از انرژی و نور خورشید به مقدار لازم بهره می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آفتاب هدایت حق خلیفه الله است که خداوند اراده کرده همیشه در زمین باشد. فرد با تقوا زمانیکه صدای اذان و اقامه را می‌شوند، یعنی خدا صدایش می‌زند، اصلا نمی‌تواند در اول وقت نماز نخواند؛ هم حب و بغضش به امضای ولی امر رسیده و با جذبه او حرکت می‌کند.

وی افزود: صاحب دلی بود و با خراباتی‌ها مؤانست داشت و در قم زندگی می‌کرد ولی در هر فرصتی کنار مرقد اما رضا علیه السلام دیده می‌شد یکی از مأنوسان وی می‌گفت به ایشان گفتم چرا اینقد مشهد می روی؟ گفت می روم به امام رضا می گویم آقا هوای ما را داشته باش؛ برخی امام زمان هوایشان را دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: زمین شوره زار و درخت خشکیده که از نور آفتاب بهره نمی برد، بنابراین باید زمینه دریافت الطاف الهی را داشته باشد، آدم با محبت اولیای الهی و با محبت خلیفه خدا و انسان کامل زندگی کند، نگاهش همواره به خداست؛ در قرآن آمده حواستان باشد که از صادقین فاصله نگیرید؛ این صادق مطلق همان معصوم است از ازل تا ابد وی صادق است و برای آنکه مردم گرفتار خطا نشوند باید با امام زمانشان باشد. لذا؛ معیت با امام زمان(ع) دستور قرآن است.

وی ادامه داد: در روز قیامت همه را با امامشان می شناسند آن‌هایی که امامشان نار است با نار محشور می شوند. در هر نمازی انسان باید از خدا بخواهد که از انسان کامل فاصله نگیرد و در همه شئون بندگی و در روشنگری‌ها و ردمقابله با طاغوت و استکبار مانند امامانش باشد.

این خبر در حال تکمیل است…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا