سیاسی

تأکید نماینده مجلس بر اصلاح میزان تخصیص آرد به نانوایان سنتی

تأکید نماینده مجلس بر اصلاح میزان تخصیص آرد به نانوایان سنتی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور خواستار اصلاح در تخصیص سهمیه آرد به نانوایی‌های سنتی شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به رئیس جمهور به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: لزوم اصلاح میزان تخصیص سهمیه آرد نانوایانی که به صورت سنتی (تنوری) مشغول کار هستند و همچنین نظارت بیشتر بر عملکرد برخی نانوایی‌ها به منظور رفع مشکل در خدمت‌رسانی و رضایتمندی مردمی

شرح تذکر:

جناب آقای رئیس جمهور

کارشناسان طرح هوشمندسازی نان، نانوایی‌هایی که سابقه ٤٠ ساله دارند و به صورت سنتی (تنوری) مشغول به کار هستند و نان را به قیمت یارانه‌ای عرضه می‌کنند با نانوایی‌های که به صورت ماشینی و اتوماتیک اداره می‌شوند، با کمی تفاوت سهیمه آرد آنان را یکسان در نظر گرفته‌اند و این در حالی است که به یک نانوایی تنوری روزانه ٤ کیسه و ماهانه ۱۲۰ کیسه آرد تخصیص داده می‌شود که تنها مصرف پخت ١٦ روز یک نانوانی است و با تعطیلی روزهای بدون آرد نانوایی موجبات نارضایتی‌های مردمی را فراهم می‌آورد و علاوه بر آن از این مقدار پخت و فروش نان، درآمد حاصله کفاف هزینه‌های جاری از قبیل هزینه اجاره محل، دستمزد ۳ کارگر با بیمه، هزینه گاز، آب، برق مصرفی، نمک، مایه خمیر و …. را نمی دهد.

لذا جهت جلوگیری از تعطیلی این بخش از صنعت که مشتریان زیادی هم دارد و در راستای حمایت از تولید ضروریست دستور فرمائید:

1- میزان سهمیه آرد نانوایی‌های سنتی (تنوری) اصلاح شود.

2- برای ایجاد انگیزه و تشویق جهت تبدیل کردن نانوایی‌های سنتی به ماشینی، تسهیلات لازم برای خرید دستگاه‌های مربوط به صاحبان این مشاغل پرداخت گردد.

3- بر عملکرد برخی نانوایی‌هایی که اقدام به پخت بی‌کیفیت نان، عدم پخت در برخی روزها، پخت در ساعات متغیر و دلخواه و پخت نان به اصطلاح متری و غیر استاندارد می‌کنند نظارت بیشتر صورت پذیرد.

پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا