هنری

پورمحمدی برای شعار انتخاباتی‌اش «گواه» آورد / یادداشت جدید رئیس مرکز اسناد درباره گفتمان انقلاب اسلامی

پورمحمدی برای شعار انتخاباتی‌اش «گواه» آورد / یادداشت جدید رئیس مرکز اسناد درباره گفتمان انقلاب اسلامی

ما برآنیم که تبیین صحیح و مستند یگانه ‌راهِ در امان نگاه‌داشتن گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و واقعیت‌های تاریخی از زنگار دوران و تحریف و دسیسه‌های نامردمان است و چنین باد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم که خودش را به این دلیل که توانسته گفتمان انقلاب را به دور از افراط و تفریط در افکار ملت تزریق کند، پیروز این میدان می‌دانست، به عنوان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، فصل‌نامه‌ی «گواه» را منتشر و رسالت آن را «تبیینِ جهادگونه‌ی تاریخ انقلاب اسلامی و احیای گفتمان انقلاب اسلامی» عنوان کرد.

او در یادداشتی که به عنوان مدیرمسئول این مجله نوشته تاکید دارد: «همچنان گفتمان اصیل انقلاب اسلامی را مهم‌ترین گفتمان کارآمد برای بیان خواست‌ها و دغدغه‌های نسل جدی، و هم برای تحقق آرمان‌هایشان می‌دانم؛ گفتمانی که در کلام امام بزرگوار، رهبری معظم، شهید بهشتی و شهید مطهری تبلور یافته است ولی متأسفانه در سال‌های گذشته ردّ پایش را در گفتار، کردار و تفکر بسیاری از دست‌اندرکاران و دیگران کم‌رنگ می‌بینم.»

به نوشته‌ی او «امروز در حال‌وهوای تکرار آن روزهای زرّین، یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای بازگشت گفتمان اصیل انقلاب اسلامی به جامعه، شناسایی و معرفی دقیق و روزآمد آن گفتمان است. این گامی است که در برداشتن آن، از ابزارهای متفاوتی باید بهره جست. گاهی باید سند و تاریخ شفاهی را گواه گرفت، و گاه باید سراغ نوشته و کتاب رفت و از ظرفیت مطالعات تک‌رشته‌ای، چندرشته‌ای و میان‌رشته‌ای و بسترهای دیگر، توشه‌ای برای راه ساخت و در یک کلام باید در تبیین تاریخ، به تعبیر رهبری معظم، جهادگرایانه عمل کرد. براین ‌اساس، من و همکارانم در مرکز اسناد انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای دست‌یازیدن به این هدف بهره خواهیم برد.»

پورمحمدی تاکید کرده «در عرصه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، انتشار نشریه‌ی به گواهی اسناد را کمی به عقب انداخت» و وعده داده «در حرکتی جدید، با محوریت پژوهش‌های تاریخی و سیاسی (اعم از انتشار اسناد و گفت‌وگوهای منتشرنشده، ارائه‌ی تحلیل‌های تاریخی و میان‌رشته‌ای، برگزاری نشست‌ها و میزگردهای سیاسی و تاریخی و …) جهاد تبیین را از مسیر نشریه‌ی گواه دنبال خواهیم کرد. ما برآنیم که تبیین صحیح و مستند یگانه ‌راهِ در امان نگاه‌داشتن گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و واقعیت‌های تاریخی از زنگار دوران و تحریف و دسیسه‌های نامردمان است و چنین باد.»

۲۵۹

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا