سیاسی

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس آغاز شد

روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس آغاز شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 9 خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

در این جلسه برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد به وی بررسی می‌شود.

همچنین نمایندگان در این نشست ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی و گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از دیگر برنامه های امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

همچنین گزارش کمیسیون اصل (۹۰) قانون اساسی در مورد سامـانه جامع اطلاعات امــوال غیــرمنـقـول دستـگاههـای اجــرایی (سادا) وگزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد عدم بازنگری دولت نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته در دستور کار امروز صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در همین رابطه، احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی روند بررسی برنامه‌ها و صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور یک ساعت فرصت داشت که درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت کند که به علت عدم حضور رئیس جمهور در مجلس، از اجرای این بخش عبور می‌کنیم. در ادامه سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت می‌کند و سپس دو نفر از نمایندگان موافق و دو نفر از نمایندگان مخالف هم نقطه نظرات خود را درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح می‌کنند و در نهایت هم وزیر پیشنهادی، ۳۰ دقیقه برای دفاع از برنامه‌های خود فرصت دارد.

گفتنی است محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در صحن مجلس حضور یافته است.

پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا