سیاسی

حجت‌الاسلام مصباح یزدی: انقلاب در کنار برخی ریزش‌ها، رویش‌های بسیاری داشته است

حجت‌الاسلام مصباح یزدی: انقلاب در کنار برخی ریزش‌ها، رویش‌های بسیاری داشته است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی، گفت:‌ آنچه رزمندگان ما را در ۸ سال دفاع مقدس در مقابل همه جهان، پیروز کرد، ایمان فرزندان ملت ایران بود.

وی افزود:‌ آن فرد بسیجی که در میدان نبرد با آغوش باز به استقبال شهادت می‌رود بر اساس باور به این راه چنین می‌کند. اگر این باور از بین برود و در اعتقادات خودمان سست شویم، شور، حرارت‌، احساسات و عواطف ممکن است، فروکش کند و به دنبال آن در رفتار ما ضعف‌هایی پدید بیاید.

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی(ره) با بیان اینکه تاریخ متاسفانه درس‌های عبرت آموزی دارد، بیان کرد: افرادی در صدر اسلام کنار پیامبر اسلام(ص) بودند حتی در برخی جنگ‌ها نیز مشارکت داشتند. اما، آن‌ها به مرور عقب‌نشینی کردند و پس از پیامبر از گرد او پراکنده شدند و جانشین رسول خدا را تنها گذاشتند. این حادثه در طول تاریخ و در تاریخ اسلام بارها تکرار شده است.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی و دوران ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی هم نمونه‌ای از ریزش‌ها داریم. در جریان انقلاب دانشجویانی داشتیم که انقلابی بودند و بسیار پر شور ظاهر شدند و از دیوار سفارتخانه آمریکا بالا رفته و این مرکز جاسوسی را با قاطعیت تسخیر کردند ولی چند سالی نگذشت که از کار خود توبه کردند و با همان آمریکا دست سازش و دوستی دادند.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی ادامه داد: در مقابل ریزش خواص، افردای را داشتیم که به ظاهر مقابل این انقلاب بودند ولی با اندکی بصیرت و آگاهی از اهداف انقلاب توبه کرده و به دامان ملت بازگشتند؛ این انقلاب رویش‌های بسیار عظیم نیز داشته است.

وی گفت:‌ اگر می‌خواهیم در این راه ثابت قدم بمانیم، چاره‌ای غیر از تقویت مبانی فکری و ایمانی وجود ندارد. آنچه شور و احساسات را دوام می‌بخشد و رفتار را تا آخر ثابت نگاه ‌می‌دارد، فکر قوی است که دشمن از آن بی‌بهره است.

پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا