سیاسی

سرلشکر موسوی: نباید از شیطنت رژیم صهیونیستی برای ورود منطقه غفلت کرد

سرلشکر موسوی: نباید از شیطنت رژیم صهیونیستی برای ورود منطقه غفلت کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر «مطر بن سالم البلوشی»، فرمانده نیروی زمینی سلطنت عمان و هیأت همراه صبح امروز با حضور در ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیر سرلشکر موسوی در این دیدار حضور فرمانده نیروی زمینی عمان در نیروی زمینی ارتش و مذاکرات انجام شده را مقدمه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف و انتقال تجارب بخش‌های آموزشی، تحقیقاتی، خودکفایی، عملیاتی، اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: ما در دو طرف یکی از مهم‌ترین نقاط راهبردی جهان هستیم که همکاری‌های دو کشور تاکنون موجب خیر و برکت برای منطقه بوده و حتما توسعه آن نتایج بهتری را برای همه کشورهای منطقه بویژه دو کشور ایران و عمان به همراه خواهد داشت.

فرمانده کل ارتش افزود: همراه با تقویت تعاملات منطقه‌ای نباید از شیطنت رژیم غاصب صهیونیستی برای ورود به منطقه که در حقیقت یک تله و دامی را برای کشورهای پیرامونی ما پهن کرده است، غفلت کرد که به بهانه و در پوشش مسائل مختلف از جمله پزشکی و آموزشی و در ظاهر کمک‌های دیگر وارد همه حیطه‌ها می‌شود.

وی افزود: تجربه نشان داده، رژیمی که بر مبنای تفکر اشغالگری، کودک‌کشی و جنایت شکل گرفته، هر کجای دنیا نفوذ کند برای همه به جز مشکلات و آشوب و ناامنی تحفه دیگری با خودش به همراه نمی‌آورد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: از سرلشکر البلوشی انتظار داریم در دیدارهایی که با سایر همسایگان عزیز ما دارند، ضمن ادای احترام و ابلاغ سلام و براداری ما، خطر گسترش رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه را به آنان یادآوری کنند.

سرلشکر موسوی با اشاره به آمادگی گسترش سطح روابط و همکاری‌های مشترک با ارتش عمان، افزود: هرآنچه که در راستای همکاری با ارتش و به‌ویژه نیروی زمینی کشور برادرمان، سلطنت عمان نیاز باشد، همانند گذشته، انجام خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: سلطنت عمان حقیقتا همیشه چه در زمان سلطان قابوس و چه در زمان سلطان هیثم یک موضع مستحکم و سازنده در منطقه داشته و دارد و امیدواریم خداوند همواره یار و یاور مردم کشور عمان و ارتش این کشور به‌ویژه نیروی زمینی آن باشد.

سرلشکر «مطر بن سالم البلوشی» نیز در این دیدار تصریح کرد: روابط بین دو کشور ایران و عمان بسیار خوب است و ما اینجا هستیم تا سطح این روابط دوجانبه را گسترش و ارتقاء دهیم چراکه نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین ارتش سلطنت عمان و ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیاز مبرم و ضروری است. ارتش ایران در جنگ ظفار به ما کمک کرد و ما خاطره بسیار خوبی از این قضیه داریم.

وی همچنین افزود: سیاست ما یک سیاست متوازن و آرام است و تلاش می‌کنیم بین دوستانی که در منطقه هستند همیشه یک توافق و صلح ایجاد کنیم. منطقه خلیج فارس یک منطقه پر تنش و پر اضطراب است و بیش از این تحمل تنش‌ها را ندارد و سیاست عمان نیز این است که در منطقه آرامش ایجاد کند و خیلی تلاش کرده تا بین کشورهای منطقه از جمله ایران و عربستان صلح و دوستی را تقویت نماید و تمام تلاش‌مان را برای ایجاد آرامش در این منطقه به کار خواهیم بست، البته شکی نیست که قدرت‌های بزرگ ما را در حالت عادی به حال خود رها نخواهند کرد و لازم است با هوشیاری در حل مشکلات منطقه، توسط کشورهای منطقه تلاش کنیم.

در پایان کرست یادبود این دیدار بین امیر سرلشکر موسوی و فرمانده نیروی زمینی ارتش عمان تبادل شد.

پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا