سیاسی

کلیات لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران تصویب شد

کلیات لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون در جلسه عصر امروز خود کلیات دو لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران و لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مردمی بنگلادش به منظور حذف مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های برآمد و جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی را به تصویب رساند.

وی در رابطه با لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مردم بنگلادش، تأکید کرد: تصویب این لایحه در زمینه سرمایه‌گذاری بین دو کشور اثرگذار است و باعث همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران، بیان کرد: سواحل مکران یک منطقه بسیار بکر بوده و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد.

پورابراهیمی تأکید کرد: اتفاقات اقتصادی که می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران در سواحل مکران بیفتد، کم نظیر است.

وی با اشاره ه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ظرفیت‌های مناسب منطقه مکران، بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها بر ظرفیت‌های مناسب منطقه مکران تأکید داشتند. همچنین این مسئله در دیدار مقام معظم رهبری با مردم سیستان و بلوچستان نیز مطرح شده است و همچنین مجلس در سال‌های گذشته و در قانون احکام دائمی، یک ساز و کاری را در این بخش دیده که در قالب حکم ماده ۶۸ مطرح شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر دولت در این بخش لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده است و تأکید دارد حاضر است این اقدامات را انجام دهد.

وی با بیان اینکه دهقان، دبیر اجرایی شورای توسعه مکران در جریان بررسی لایحه فوق در کمیسیون حاضر شد، ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه با بسیاری از ارکان دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت و نمایندگانی از وزارتخانه‌ای همچون نفت، صمت و سایر وزارتخانه‌ها در این جلسه حاضر بوده و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

پورابراهیمی با اشاره به حضور نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، بیان کرد: این نمایندگان نیز در جلسه فوق به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و نکاتی را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این زمینه کمیته تخصصی در کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شد، ادامه داد: مسئولیت این کمیته به آقای احمد امیرآبادی فراهانی سپرده شد، همچنین مقرر شد کمیته فوق ظرف یک ماه آینده گزارش کاملی درباره مدل توسعه منطقه مکران به کمیسیون ارائه دهد. امیدواریم تا پایان برنامه هفتم توسعه که در صحن بررسی می‌شود، بتوانیم گزارش فوق را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم تا اقدامات بزرگی در این بخش صورت گیرد.

پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا